Cellulit i krótkie sukienki – najgorszy z koszmarów?

Nie wszystkie go mają, ale niestety większość z Pań ukrywa go pod ciuchami. W rzeczywistości nie jest to coś, czego powinniśmy się wstydzić, ale nadal może wpływać na nasz sposób postrzegania siebie, a nawet na sposób ubierania się. Uważamy, że musimy to ukrywać i z tego powodu zapewne staramy się o dłuższe sukienki, jeśli chodzi o wybór nowej garderoby. Bądźmy szczerzy, krótka sukienka, krótka spódniczka, szorty… to wszystko jest ok, nawet jeżeli masz cellulit. Dlaczego?

Cellulit NIE jest CHOROBĄ!

Chodzi o to, że panie mają tendencję do przechowywania większej ilości tłuszczu w krytycznych obszarach wokół bioder w znacznie większym stopniu niż mężczyźni – z powodów hormonalnych i specyfiki tkanek. Kobiety mają słabszą tkankę łączną i bardziej elastyczną skórę, co jest dobre, ponieważ inaczej nie mogłyby zajść w ciążę. Niestety, jest zła strona: elastyczność umożliwia przechowywanie tłuszczu tuż pod skórą, co daje mu wygląd „pomarańczowej skórki”.

Predyspozycje do cellulitu zmieniają się w zależności od tła genetycznego. Około 10% kobiet ma szczęście, a ich cellulit może się nie pokazać. Wszystkie inne kobiety muszą dosłownie odrywać swoje pośladki, aby czuć się komfortowo w krótkich sukienkach.

Panie, czuję się zobowiązany powiedzieć Wam brzydką prawdę: Żaden kosmetyk, żadna operacja, żaden trening ani żaden sport (łącznie z daniem sportowym) nie doprowadzi Was do całkowitego usunięcia cellulitu, jeśli już go macie. Ale hej! Nie musicie wypłakiwać morza łez, możecie go zredukować za pomocą świetnych środków i wkrótce będziecie w stanie wskoczyć tę super krótką sukienkę z frędzlami, o której zawsze marzyłyście!

Walkę z cellulitem można zatem kontrolować, monitorując cztery główne tematy związane ze stylem życia:

1. Sport

Jeśli tańczysz regularnie, możesz już poklepać się po ramieniu. Jesteś na dobrej drodze, ponieważ taniec tonuje twoje ramię, kręgosłup, plecy, mięśnie pośladków i nóg. Tak trzymaj! Ale rozważ także wzmocnienie kształtu mięśni z dodatkowym treningiem siłowym. Zaledwie piętnaście do dwudziestu minut, trzy razy w tygodniu ćwiczenia na kolanach i nogach zrobią ogromną różnicę i pomogą Ci nadać ton twojemu ciału, spalić dodatkowe kalorie i naprawdę zaostrzyć twoje plecy. Celuj w dodatkowy tłuszcz, szczególnie pracując nad mięśniami pod strefami problemowymi. Oto cztery ćwiczenia, które wykonuję, aby kontrolować strefy „problemów”.

  • Przysiady
  • Wykroki
  • Mostek
  • Wymachy nogą w tył

2. Dieta

Dieta jest oczywiście ważnym tematem, jeśli chodzi o redukcję cellulitu. Ogólnie rzecz biorąc, zdrowa dieta składa się ze świeżych i nieprzetworzonych węglowodanów, białek, dobrych kwasów tłuszczowych (takich jak w awokado), minerałów i witamin. Naprawdę dobrym sposobem kontrolowania diety jest sprawdzanie każdego posiłku, pod kątem czy wszystkie te składniki są podane. Nie zapomnij jednak kontrolować wielkości porcji! Spróbuj też wyeliminować na dobre słodkie napoje. Dają tylko „zastrzyk” cukru, który w nadmiarze zamienia się w tłuszcz. Muszę wspomnieć, że NIE próbuję promować diety odchudzającej. Zdrowe i zrównoważone to są tutaj kluczowe słowa!

3. Obuwie i krążenie krwi

Uwielbiacie szpilki, tańczycie na obcasach, a te sprawiają, że wyglądacie i czujecie się tak seksownie. Ale prawda jest taka, że noszenie wysokich obcasów może wspierać rozwój cellulitu. Długotrwałe noszenie obcasów zmniejsza przepływ krwi do nóg. Krew, a także przepływ limfy mają duży wpływ na lokalizację tkanki tłuszczowej. Dlatego wszystko, co zwiększa wasze krążenie krwi, takie jak noszenie płaskiego obuwia, masaż antycellulitowy i naprzemienne ciepło-zimne prysznice może zmniejszyć wasz rozwój cellulitu. Mając to na uwadze, dobrym pomysłem byłoby pozostawienie obcasów w domu i ubieranie ich tylko na specjalne okazje, takie jak zawody, trening (lub nocne wyjście z chłopakiem) 😉

4. Zdrowy stan umysłu

Chcę również dodać kolejną ważną informację do tego artykułu. Ilość cellulitu, jaką masz, nie jest wskaźnikiem twojego zdrowia, siły ani kondycji. Wszystko opiera się na genetyce, podobnie jak kolor skóry, kolor oczu lub struktura włosów. I jestem pewien, że cellulit nie będzie miał negatywnego wpływu na wasz taniec (lub wyniki waszego konkursu), jeśli nie pozwolicie, by wpłynęło to na waszą pewność siebie. Trzymajcie więc podbródek w górze bez względu na wszystko, ponieważ te dołeczki nie są końcem świata i nie sprawią, że będziecie mniej piękne!